Organizační struktura
Starosta: Ing. Vojtěch Krňanský
tel.: 469 667 411, 469 666 551, mobil: 725 092 590
e-mail: starosta©mestochrast.cz
Starosta města Chrast zastupuje město navenek a koordinuje činnost v zásadních otázkách samosprávy. Zajišťuje společenskou, politickou a oficiální reprezentaci města, jedná se zahraničními návštěvami. Svolává a zpravidla řídí zasedání zastupitelstva a schůze rady. Ze své činnosti je odpovědný zastupitelstvu města.
-jedná jménem města a úřadu a rozhoduje o záležitostech samostatné působnosti města, které mu svěří rada města,
-svolává v případě potřeby k zabezpečení komplexní informovanosti nebo k řešení naléhavých záležitostí poradu všech zaměstnanců MěÚ, případně poradu vedení MěÚ,
-schvaluje čerpání výdajů na propagaci, dary, pohoštění a reprezentaci města,
-projednává členství města v dobrovolných svazcích obcí, mikroregionech a pod. a zajišťuje jejich realizaci
-plní úkoly zaměstnavatele podle zvláštních předpisů vůči zaměstnancům města nezařazeným do úřadu. Těmito úkoly, včetně stanovení platu, může písemně pověřit tajemníka úřadu,
-řeší stížnosti na zastupitele, komisi k projednávání přestupků a jejich členy, tajemníka.
Místostarosta: Ing. Iva Doležalová
mobil: 725 096 512
e-mail: mistostarosta©mestochrast.cz
Zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti a v zásadních otázkách samosprávy koordinuje a kontroluje činnost v radou
města vymezených kompetencích. Spolupracuje s předsedy příslušných komisí a výborů a přenáší jejich podněty do města.
Funkce místostarosty Chrasti je neuvolněná (tzn., že nemusí být na úřadě stále přítomen a dochází dle potřeby).
-Zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti nebo v době, kdy nevykonává funkci,
-místostarostu v době jeho nepřítomnosti zastupuje starosta,
-projednává a koordinuje úkoly v oblasti školství, sociální péče, zdravotnictví, kultury, tělovýchovy, sportu a mládeže s výjimkou výkonu státní správy,
-koordinuje aktivity v místních částech a zprostředkovává komunikaci s těmito částmi,
-koordinuje ve spolupráci s hospodářským odborem úkoly v oblasti odpadového hospodářství, vodního hospodářství, lesního hospodářství s výjimkou výkonu státní správy,
-v rámci správy, údržby a provozování zařízení sloužících k uspokojování potřeb občanů je oprávněn usměrňovat v rámci platných obecně závazných právních předpisů organizace a zařízení města, zřízené pro zajištění úkolů v oblasti školství, sociální péče, kultury, tělovýchovy, sportu a mládeže, s výjimkou pracovně právních vztahů (městská knihovna, městské muzeum, základní a mateřská škola, ZUŠ, DPS apod.),
-koordinuje a dohlíží na činnost komisí a výborů,
-koordinuje úkoly v oblasti dopravy, obchodu, služeb, cestovního ruchu, údržby a správy komunikací, veřejného osvětlení, veřejného prostranství, zeleně a čistoty obce s výjimkou výkonu státní správy,
-dohlíží na činnost v oblasti bytů, nebytových prostorů a domů v majetku města,
-zabezpečuje činnosti související se zabezpečením braných a bezpečnostních úkolů (vojenských, civilní obrany a ochrany, jednotky sboru dobrovolných hasičů),
-zabezpečuje plnění dalších operativních úkolů v oblasti samosprávy, kterými byl pověřen na jednání zastupitelstva města, rady města nebo starostou,
-koordinuje svou činnost s činností starosty a tajemníka úřadu,
-je oprávněn podepisovat písemnosti podle vymezení ve spisovém řádu,
-společně se starostou podepisuje právní předpisy města.
Tajemník
Tajemník: Mgr. Jiří Žouželka
tel.: 469 667 418, mobil: 725 092 415
e-mail: tajemnik©mestochrast.cz
Jaromír Kopecký - správce ICT (informatik) - kancelář tajemníka, GSM: 602 613 218
e-mail: j.kopecky©mestochrast.cz
Gabriela Nehonská - projektová a programová pracovnice - kancelář tajemníka
tel.: 465 422 944, mobil: 725 159 541 e-mail: g.nehonska©mestochrast.cz
Iveta Hromková - sekretariát, podatelna
tel.: 469 666 100, mobil: 725 244 043
e-mail: podatelna©mestochrast.cz
Lenka Pavlíková - sekretariát, podatelna
tel.: 469 667 413 e-mail: l.pavlikova©mestochrast.cz
Kromě působnosti vymezené zákonem a zvláštními předpisy:
-zabezpečuje, kontroluje a ukládá plnění usnesení a dalších rozhodnutí rady a zastupitelstva vedoucím odborů a dalším zaměstnancům, na základě návrhů příslušných odborů úřadu, úkolů uložených zastupitelstvem nebo radou města a ve spolupráci s nimi, připravuje návrhy obecně závazných vyhlášek a nařízení města a vykonává komplexní dozor nad zákonností právních předpisů a jiných opatření orgánů územního samosprávného celku –Města Chrasti. vydaných v přenesené i samostatné působnosti a zákonnosti v činnosti orgánů města a poskytuje jim metodickou pomoc,
-řídí a kontroluje činnost jednotlivých odborů prostřednictvím jejich vedoucích, zajišťuje porady vedení podle pokynů starosty,
-kontroluje čerpání rozpočtových prostředků jednotlivými správci rozpočtových kapitol,
-má podpisová práva podle ustanovení ve spisovém řádu, rozsah oprávnění stanoví rada města,
-vydává,v souladu se zákonnými normami, písemné pokyny a příkazy upravující detailně ustanovení tohoto organizačního řádu, nebo problémy v organizačním řádu neobsažené,
-schvaluje pracovní náplně všech zaměstnanců města,
-vydává stanovisko, zda úmysl zaměstnance podnikat je slučitelný se zastávanou funkcí a to do 30 dnů od podání žádosti zaměstnancem,
-plní úkoly zaměstnavatele podle zvláštních předpisů, na základě pověření starosty uzavírá a ukončuje pracovní poměr se všemi zaměstnanci města, stanovuje plat všem zaměstnancům města zařazeným do úřadu včetně vedoucích zaměstnanců, plní úkoly zaměstnavatele podle zvláštních předpisů u zaměstnanců města zaměstnaných na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a stanovuje jim odměny,
-řeší stížnosti podané podle § 175 správního řádu na zaměstnance města
-zodpovídá za zajištění úkolů souvisejících s personální agendou zaměstnanců města
-zodpovídá za vedení evidence všech forem studia zaměstnanců
-zabezpečuje správnost převodů platů a odměn na účty, zúčtování mezd, finančních odvodů, odvodů pojistných částek, vedení průkazné evidence
-připravuje podklady výběrových řízení v souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících samosprávných celků
-po ukončení kalendářního roku zpracovává roční zprávu o výsledcích jím provedených finančních kontrol
-v případě nepřítomnosti tajemníka plní jeho úkoly starosta.
-zabezpečuje úklid MěÚ a organizačně řídí uklízečky pro MěÚ, MěM, MěK
-zajišťuje ve spolupráci s finančním odborem veškerý nákup úklidového materiálu
Sekretariát a podatelna
-Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů ve změně pozdějších předpisů
-vykonává činnost sekretariátu starosty, místostarosty a tajemníka MěÚ
-zajišťuje komplexní výkon agendy spisové služby a archivní péče, dále zajišťuje provoz podatelny a výpravy v souladu se spisovým řádem, zabezpečuje přebírání a předávání poštovních zásilek od poštovního úřadu
-organizuje pracovní program starosty, zástupce starosty a tajemníka a administrativně vede jejich činnost
-vyhotovuje zápisy a usnesení z jednání rady města, zastupitelstva města a porad vedení a vede jejich evidenci, kompletuje podklady pro jednání rady města a zastupitelstva města
-přijímá došlou poštu, rozděluje ji k vyřízení, vede el. podací deníky pro starostu a tajemníka
-vykonává činnost jednatele kontrolního výboru zastupitelstva, eviduje zápisy ze zasedání
-vede spisovou agendu odboru, starosty, místostarosty, tajemníka, rady a zastupitelstva města
-vede v elektronické podobě podací deník úřadu a spisovou agendu odboru, zajišťuje ohlášení ztrát razítek pro Věstník vlády pro orgány obcí a krajů
-vede evidenci zahraničních cest
-vede centrální evidenci usnesení vlády
-zajišťuje nákup a vyřazení úředních razítek včetně příslušné evidence uživatelů
-zajišťuje obsluhu telefonní ústředny, kopírování pro cizí, hlášení OSA za kopírování, hlášení městského rozhlasu, frankování pošty a činnosti s tím spojené
- zajišťuje vyvěšování úředních listin a vyhlášek na úředních deskách
Správa ICT (kancelář tajemníka)
-zajišťuje provoz a aktualizace IS, AIS a eSSL systémů úřadu. Provoz centrálního firewallu, aktivních i pasívních síťových prvků, datové infrastruktury a kybernetickou bezpečnost těchto prvků
-koordinuje nákup technických prostředků a základního softwarového vybavení a konkrétních uživatelských produktů a služeb, navrhuje a kontroluje racionalizační opatření v informačních systémech včetně telefonních operátorů
-zabezpečuje provoz a správu centrálních databázových systémů. Koordinuje činnosti s dodavateli dílčích SW řešení a produktů
-samostatně pružně reaguje na změny organizační struktury úřadu a s ní spojené změny informačních toků
-zajišťuje správu grafických informačních systémů, provoz LAN sítě a internetu v budově úřadu, knihovny a muzea, provoz a údržbu webového portálu města
Finanční odbor
vedoucí odboru - Irena Formanová
tel.: 469 667 422
e-mail: i.formanova©mestochrast.cz
Jitka Rázková tel.: 606 051 718
Leona Kučerová tel.: 469 666 101
Hana Táborská tel.: 469 667 421
Hana Krausová tel.: 469 666 101
Místní působnost odboru je dána územním obvodem města Chrast a jeho místních částí.
-zajišťuje a zodpovídá za oblast tvorby, správy a evidence cen – zák. č. 226/90 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů
-zodpovídá za výkon správy daní a místních poplatků – zák. č. 337/92 Sb., (o správě daní a poplatků) ve znění pozdějších předpisů
-zajišťuje a zodpovídá za výkon správy místních poplatků podle zák. č. 565/1990 Sb., (o místních poplatcích),ve znění pozdějších předpisů
-zajišťuje a zodpovídá za daňovou agendu města (v postavení plátce i poplatníka), zejména zák. č. 338/1992 Sb., (o dani z nemovitosti), zák. č. 357/1992 Sb. (o dani dědické darovací a dani z převodu nemovitosti), zák. č. 586/1992 Sb. (o dani z příjmu), vše ve znění pozdějších předpisů
-v souladu s příslušnými právními a dalšími předpisy komplexně zajišťuje účetnictví města, a to v příjmovém , výdajovém a fondovém hospodaření a k účtům cizích prostředků
-zajišťuje a zodpovídá za výkaznictví a statistiku, archivaci účetních dokladů
-zabezpečuje řádnou evidenci faktur a dalších dokladů, kontroluje jejich formální správnost, zajišťuje jejich stanovený oběh, kontroluje jejich potvrzování pověřenými pracovníky příslušných odborů, zabezpečuje styk s peněžními ústavy a účtování o všech bankovních účtech
-zabezpečuje tvorbu a čerpání zřízených fondů a vede evidenci sdružených prostředků
-zajišťuje a zodpovídá za agendu “Fondu sociálních potřeb” města, v návaznosti na rozpočet města zajišťuje příděly a čerpání tohoto fondu včetně vedení “osobních kont” pracovníků města
-sleduje závazky města, vymáhání pohledávek města
-zajišťuje a vyhodnocuje financování a hospodaření organizačních složek a vede agendu kina
-zajišťuje a zodpovídá za hospodaření s movitým majetku města včetně kontrolní činnosti
-zajišťuje a zodpovídá za provedení inventarizací majetku města včetně organizačního zajištění a příslušných podkladů
-povoluje stánkový prodej včetně vybírání a vyměřování příslušného místního poplatku
-zpracovává rozbory čerpání platových prostředků a statistické výkazy agendy personální a platů
-zpracovává platy a odměny zaměstnancům města a zastupitelům
-vyhotovuje evidenční listy o době zaměstnání a výdělku pro důchodové pojištění
-vyhotovuje žádosti o důchod
-vyhotovuje potvrzení o výdělku podle platných předpisů
-zajišťuje odškodnění a náhrady ztráty na výdělku po dobu trvání pracovní neschopnosti v souvislosti s pracovními úrazy
-zodpovídá za archivování dokladů v platové oblasti
-zodpovídá za plnění ohlašovacích povinností (zdravotní pojišťovny, sociální správa) a jejich evidenci
-zodpovídá za statistické vykazování nemocenských dávek a vedení evidence nepracovních úrazů
-zodpovídá za vedení osobních spisů zaměstnanců
-vyřizuje pracovně právní záležitosti, zejména související s nástupem, resp. ukončením pracovního poměru a prací konaných dle dohod podle pokynů tajemníka
-zodpovídá za zajištění pokladní služby, výplaty cestovních náhrad a drobných výdajů, přepravu peněžních hotovostí a ostatní činnosti na úseku pokladní služby v souladu s interními předpisy úřadu
-zajišťuje výběry plateb v hotovosti od obyvatel i podnikatelů včetně zajištění příslušné agendy s tím související (vydávání stvrzenek o příjmu, případné vystavení daňového dokladu, evidence těchto plateb a promítnutí do účetní evidence města
-zodpovídá za evidenci žádostí o nájem bytů, směny bytů, přípravu podkladů pro rozhodnutí rady o uzavírání nájemních smluv na byty. Odboru je svěřena radou města pravomoc k podepisování těchto nájemních smluv jménem města po jejich předchozím schválení radou.
-zajišťuje výpočty výše nájemného a záloh služeb s nájmem souvisejících, včetně vystavování příslušných evidenčních listů a provádění vyúčtování zálohových plateb na služby k nájmu pro všechny nájemce bytů i nebytových prostor
-zajišťuje agendu provozování hracích automatů dle zák. č. 202/90 Sb., a vyhl. č. 223/93 Sb., (o hracích přístrojích), vše ve znění pozdějších předpisů tzn. vydává rozhodnutí k provozu výherních hracích přístrojů, provádí kontrolu jejich provozu (včetně ukládání sankcí), vyměřuje správní poplatky na tomto úseku a odpovídá za odvod jejich části příslušnému finančnímu úřadu
-zajišťuje agendu veřejných produkcí a povolování tombol – zák. č. 202/1990 Sb. ve znění pozdějších předpisů, (vydává rozhodnutí o povolení k pořádání tombol apod., vyměřuje související správní poplatky atd)
-zodpovídá za hřbitovní agendu včetně přípravy a uzavírání nájemních smluv. Rozhodování o uzavírání smluv jménem města je odboru zcela svěřeno radou města
-zodpovídá za agendu spojenou s evidencí poplatníků, výběrem poplatků a uzavírání smluv za likvidaci komunálního odpadu vznikajícího při činnosti fyzických a právnických osob
-zajišťuje a zodpovídá za vedlejší hospodářskou činnost města včetně příslušné fakturace, evidence, účetnictví, statistiky
-zajišťuje a zodpovídá za agendu spoluúčasti jednotlivých obcí na neinvestičních nákladech školských příspěvkových organizací včetně přípravy příslušných smluv
-zajišťuje agendu ve věcech finanční správy škol předškolních a školských zařízení
-zajišťuje a zodpovídá za agendu poskytování půjček a splátek půjček z Fondu rozvoje bydlení města Chrasti včetně uzavírání příslušných smluv jménem města
-zajišťuje vedení spisové agendy odboru
-zajišťuje a zodpovídá za přípravu podkladů pro výbory finanční a kontrolní, které se týkají působnosti odboru, případně finančních záležitostí v působnosti ostatních odborů a organizačních složek
-zodpovídá za administrativní zajištění činnosti finančního výboru (jednatel) včetně vedení evidence usnesení tohoto výboru
-poskytuje informace podle zákona č.106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů
-jedná v souladu se zákonem č.101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů o ochraně osobních údajů
-je oprávněn provádět veřejnosprávní kontrolu příspěvkových organizací zřízených městem a u příjemců a žadatelů o veřejnou finanční podporu poskytovanou městem
-provádí a organizuje vlastní kontrolní akce na základě schválených plánů a mimo plán na základě vyžádání starosty
-navrhuje uložení pokut třetím osobám za neplnění povinností, vyplývajících ze zákona č. 320/2002/Sb., o finanční kontrole a zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů
-v rámci kontrolního systému spolupracuje s jednotlivými odbory MěÚ
-zpracovává výsledné materiály z kontrolních akcí, zejména protokoly o provedených kontrolách, vyžaduje přijetí účinných opatření k odstranění zjištěných nedostatků a kontroluje jejich plnění
-účastní se zahájení kontrolních akcí prováděných vnějšími finančními kontrolními orgány a projednávání výsledků těchto kontrol
-spolupracuje s finančními úřady na úseku daně z nemovitosti
-provádí rozborovou činnost a navrhuje nápravná opatření ve finanční oblasti
-zpracovává závěrečný účet města za příslušný kalendářní rok
-provádí vyúčtování účelových prostředků, poskytnutých z vyšších rozpočtů
-kontroluje výkazy příspěvkových organizací se zaměřením na finanční vztah k rozpočtu města (zřizovatele)
-Odbor zpracovává ve spolupráci s ostatními odbory MěÚ a organizačními složkami města návrh rozpočtu města (včetně rozpočtových změn) a kontroluje jeho plnění.
-Odbor připravuje tajemníkovi podklady pro obecně závazné vyhlášky a nařízení města týkající se jeho věcné působnosti.
Odbor výstavby a životního prostředí (stavební úřad)
vedoucí odboru - Bohumila Fikejsová
tel.: 469 667 426
e-mail: b.fikejsova©mestochrast.cz
Ing. Veronika Boucníková tel.: 469 667 424
Zdeňka Teplá tel.: 469 633 688
Jana Nováková tel.: 469 667 423
Ing. Renata Halamková, DiS. tel.: 469 667 425
Odbor:
-Vykonává působnost obecného stavebního úřadu ve správním obvodu města , uvedeném v čl. II odst. 4 Organizačního řádu. Vede příslušná řízení a vydává příslušná opatření a rozhodnutí dle stavebního zákona zákona, včetně výkonu státního dozoru ve věcech územního plánování a stavebního řádu, to vše v rozsahu zákona č. 183/2006Sb., o územním plánování a stavebním řádu, (stavební zákon) a vyhlášek souvisejících.
-Vykonává funkci silničního správního úřadu v obvodu města (Chrast, Podlažice, Chacholice, Skála)
v rozsahu pravomocí dle zákona. č. 13/1997 Sb., § 40 odst. 5) a prováděcích vyhlášek (vyhl. č. 104/1997 Sb.,) vše ve znění pozdějších předpisů.
-Vykonává působnost orgánu ochrany přírody dle zákona č. 114/1992 Sb., v rozsahu dle § 76 odst. 1, 2, § 8 odst. 1, 2, 4, § 72, § 9 odst. 2,3, vyhl. 395/1992 Sb., § 8 vše ve znění pozdějších předpisů.
-Vykonává působnost speciálního vodoprávního úřadu dle zákona č. 254/2001 Sb., dle § 105 odst. 1,2), ve znění pozdějších předpisů. Ve správním obvodu města , uvedeném v čl. II odst. 4 Organizačního řádu. Vykonává působnost orgánu ochrany zemědělského půdního fondu dle zákona č. 334/1992 Sb., dle §13 odst.1) a §14 vyhl. č. 13/1994 Sb., vše ve znění pozdějších předpisů. Ve správním obvodu města , uvedeném v čl. II odst. 4 Organizačního řádu.
-Vykonává činnosti svěřené speciálními zákony do působností obce a obecního úřadu v obvodu města (Chrast, Podlažice, Chacholice, Skála) a to dle zákonů
-Odpadové hospodářství – zák. č. 185/2001 Sb., dle § 80, ve znění pozdějších předpisů
-Ochrana ovzduší – zák. č. 86/2002 Sb.,dle § 50, ve znění pozdějších předpisů,
-Rostlinolékařství – zákon č. 147/1996Sb., dle § 43 odst. 1,2,3) ve znění pozdějších novel
-Zákon o přestupcích – zák č. 200/1990Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Odbor dále:
-průběžně sleduje veškerou stavební činnost ve městě včetně místních částí a dbá na to, aby probíhala v souladu se záměry schváleného územního plánu
-projednává a rozhoduje o přestupcích a správních deliktech v rozsahu daném odboru tímto organizačním řádem
-provádí státní stavební dozor
-provádí archivaci dokumentace staveb a souvisejících písemností
-vede spisovou agendu odboru
-připravuje podklady pro rozpočet ve své působnosti
-poskytuje informace podle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů v rámci své působnosti, ve své činnosti se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů
-podává statistické hlášení dle zákona č. 89/1995Sb., o státní statistické službě, v platném znění
-podává statistické hlášení dle zákona č. 334/1992Sb., výměru č. 261/2006Sb., o rezortní evidenci
-podává statistické hlášení dle vyhlášky č. 7/2003Sb., o vodoprávní evidenci.
Odbor správní a sociální
vedoucí odboru - Naděžda Kobosilová
tel.: 469 666 102
e-mail: n.kobosilova©mestochrast.cz
sociální pracovník - Mgr. Helena Palečková, tel.: 469 633 690
Pečovatelky
Dana Adámková
Marie Blažková
Miloslava Burkoňová
tel.: 469 667 176, mobil: 721 559 507
Odbor vykonává tyto hlavní činnosti:
Matrika
Zákon č. 301/2000 Sb., vyhl. č.207/2001 Sb., zákon č. 94/1963 Sb., zákon č. 21/2006 Sb., vyhláška č. 36/2006 Sb., zákon č. 193/1999 Sb., zákon č. 40/1993 Sb., zákon č. 39/1969 Sb., zákon č. 634/2004 Sb., vše ve znění pozdějších předpisů
-komplexně vykonává matriční agendu v rozsahu matričního obvodu a vydává matriční výpisy a druhopisy o matričních událostech v tomto obvodu, včetně ohlašovací povinnosti, a po ukončení běžného roku předává sbírky listin do úschovy. U těch událostí, které nastaly v cizině, připravuje podklady pro zvláštní matriku v Brně eviduje dotazníky k uzavření manželství a vyplňuje protokol o uzavření manželství
-zabezpečuje výkon obřadu uzavření manželství
-na základě žádosti vystavuje osvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině
-na základě žádosti vystavuje osvědčení k uzavření církevního sňatku
-pořizuje zápis o určení otcovství
-vykonává agendu státního občanství v rozsahu úřadu obce s přenesenou působností
-vyhotovuje statistická hlášení ve své působnosti
-spravuje záležitosti městského znaku
-vede arch podpisových vzorů oprávněných pracovníků MěÚ k vedení matriky
-vede evidenci a zpracovává podklady pro odměny oddávajícím, matrikářkám, hudebníkům, Komisi k projednávání přestupků Města Chrast
-rozhoduje ve správním řízení o povolení změny jména a příjmení občanů majících trvalý pobyt v matričním obvodu
-zajišťuje administrativně činnost komise k projednávání přestupků (zvláštního orgánu obce) včetně částečné evidence a vymáhání dlužných částek za udělené pokuty, pořádkové pokuty, náklady řízení (zákon č. 280/2009 Sb., ve znění pozdějších předpisů)
-odbor rozhoduje ve správním řízení o obnovení pokojného stavu v 1. stupni - Zákon č. 40/1964 Sb., zákon č. 500/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů
-odbor přijímá žádosti o výpis z rejstříku trestů, obchodního rejstříku, bodového hodnocení řidičů, živnostenského rejstříku, dále o výpisy ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů a přijímá žádosti o zřízení datové schránky
-odbor vykonává státní správu na úseku voleb v rozsahu úřadu obce s přenesenou působností, zabezpečuje volby a referenda na území města podle volebních zákonů směrnic a pokynů k nim, společně se všemi určenými pracovníky
-odbor přijímá oznámení o shromážděních občanů (zákon č. 84/1990 Sb., ve znění pozdějších předpisů)
-eviduje stížnosti a petice, kontroluje včasnost, úplnost a správnost jejich vyřízení
-pracovnice sekretariátu a vedoucí odboru jsou pověřeny tajemníkem k provádění vidimace (ověřování shody opisů nebo kopie s listinou ) a legalizace (ověřování pravosti podpisů). Evidence obyvatel
-Zákon č. 133/2000Sb., vyhláška č. 296/2004Sb., vše ve znění pozdějších předpisů
-odbor vykonává státní správu na úseku evidence obyvatel pro město Chrast včetně místních částí
-odbor vykonává činnosti podle zákona č.328/1999 Sb., o občanských průkazech ve znění pozdějších předpisů včetně příslušné evidence
Odbor dále :
-poskytuje informace podle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů
-podává informace o občanech, kteří jsou hlášeni k pobytu na území města pro potřeby státních orgánů a organizací, oprávněných takové informace získávat
-vykonává agendu rozhodnutí rady města o udílení pokut podle zákona o obcích
-vykonává agendu spojenou s organizačními změnami v rámci členění města, změnami názvů ulic, veřejných prostranství apod.
-přiděluje popisná čísla v k.ú. Chrast, Podlažice, Chacholice, Skála (místní části)
-odborně, organizačně a technicky zajišťuje činnosti pro občanské záležitosti
-eviduje uchazeče o zaměstnání, informuje o volných funkčních místech
-připravuje podklady pro rozpočet ve své působnosti a kontroluje faktury odboru
-při své činnosti se řídí zákonem č.101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů o ochraně osobních údajů Místní příslušnost je uvedena v Organizačním řádu MěÚ Chrast.
Odbor připravuje tajemníkovi podklady pro obecně závazné vyhlášky a nařízení města týkající se jeho věcné působnosti.
Sociální služby:
Hlavní úseky činnosti:
-zajišťuje poskytování pomoci a podpory osobám v nepříznivé sociální situaci ve smyslu zákona č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů
-zajišťuje terénní a ambulantní pečovatelskou služby dle zák. č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů v domácnostech uživatelů pečovatelské služby v Chrasti a místních částí a dále pro obce, se kterými je uzavřena Smlouva o poskytování pečovatelské služby dle zákona č. 128/2000 Sb., zákon o obcích, ve znění pozdějších předpisů
-řídí činnost Domu pečovatelské služby v Chrasti
-zabezpečuje činnosti spojené s umísťováním občanů do domu s pečovatelskou službou
-spolupracuje s úřadem práce, okresní správou sociálního zabezpečení, s orgány činnými v trestním řízení, ošetřujícími lékaři a dalšími institucemi při řešení individuálních případů
-zajišťuje a vykonává jménem města funkci opatrovníka nesvéprávným občanům podle rozhodnutí soudu
-rozhoduje o ustanovení zvláštního příjemce dávek důchodového pojištění
-zajišťuje a zodpovídá za výkaznictví a statistiku, archivaci sociální agendy
-poskytuje informace podle zákona č. 106/99 Sb., ve znění pozdějších předpisů
-jedná v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů o ochraně osobních údajů
-v rozsahu své pravomoci vydává sdělení pro potřeby soudů, policie a okresního zastupitelství
Hospodářský odbor
vedoucí odboru - Mgr. Jana Samková
tel.: 469 667 414, mobil: 725 244 044
e-mail: j.samkova©mestochrast.cz
Jitka Čapková tel.: 469 667 416, mobil: 602 492 487
Lucie Skalická tel.: 469 667 412, mobil: 724 259 342
Radek Šár tel.: 469 667 415, mobil: 724 378 282
Michal Voráč, DiS. tel.: 469 667 417, mobil: 602 969 328
Hlavní náplní práce odboru je správa městského majetku,
Místní působnost odboru je dána územním obvodem města Chrast a jeho místních částí.
-zajišťuje přípravu a realizaci investic města dle schváleného rozpočtu včetně přípravy výběrových řízení podle zák. č. 199/1994 Sb., ve znění pozdějších předpisů a přípravy podkladů pro rozhodování rady o výběru nejvýhodnějšího zájemce a provádí kontroly a dozor na těchto stavbách, pokud není dozor zajištěn smluvně
-zajišťuje pojištění majetku města podle pokynů rady nebo zastupitelstva
-zodpovídá za agendu Fondu oprav domů
-zodpovídá za daňové přiznání města dle zák. č. 357/1992 Sb. ve znění pozdějších předpisů (o dani dědické, darovací a dani z převodu nemovitosti) –
-zajišťuje správu dopravních prostředků města včetně jejich údržby, oprav a kontroly spotřeby PHM
-zodpovídá za evidenci a inventarizaci nemovitého majetku města ve spolupráci s finančním odborem
-připravuje nájemní a kupní smlouvy pozemků včetně žádostí o zápisy do katastru nemovitostí
-zajišťuje program odpadového hospodářství obce včetně hlášení příslušným orgánům
-koordinuje s vedením města přípravy k zabezpečení činnosti úřadu při vzniku mimořádné situace na území města a plní úkoly ve prospěch systému vojenské i hospodářské mobilizace
-zajišťuje činnosti na úseku požární ochrany a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
-zajišťuje zabezpečení budovy úřadu, muzea a knihovny, rekonstrukce, modernizaci a údržbu a opravy vnitřního vybavení,
-zajišťuje veškerý nákup materiálu na drobnou údržbu a opravy nemovitého majetku města v rámci schváleného rozpočtu města
-zajišťuje správu lesa, koordinuje péči o městskou zeleň, místní komunikace a veřejná prostranství v majetku města
-zajišťuje a koordinuje péči o hřbitov mimo uzavírání nájemních smluv
-kontroluje a připravuje výkon obecně prospěšných prací a veřejně prospěšných prací
-připravuje podklady pro rozpočet ve své působnosti, kontroluje faktury odboru
-zajišťuje vedení spisové agendy odboru
-zajišťuje funkčnost veřejného osvětlení města
-zabezpečuje opravy el. zařízení a revize elektrospotřebičů v majetku města v budovách úřadu, muzea a knihovny v souladu s platnými předpisy
-poskytuje údaje z katastru nemovitostí ČR v elektronické podobě podle zákona č. 365/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů
-provádí ověření výpisu z katastru nemovitostí ČR v elektronické podobě podle zákona č. 365/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů
-vydává ověření výpisu z katastru nemovitostí ČRv elektronické podobě podle zákona č. 365/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů
-zpracovává pasportizaci místních a účelových komunikací podle zákona č. 13/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů
-v rámci své působnosti poskytuje informace podle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů
-při své činnosti se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů o ochraně osobních údajů
-Odbor připravuje tajemníkovi podklady pro vyhlášky a nařízení města týkající se jeho věcné působnosti.
Městské muzeum
Vedoucí muzea - Bc. Dvořáková Andrea
tel.: 469 667 194, mobil: 722 910 086
e-mail: a.dvorakova@mestochrast.cz
Odborný pracovník - Lenka Schinaglová, tel.: 469 667 194
Zdena Zvárová - knihovna + InfoCentrum
tel.: 469 667 211
e-mail: knihovna©mestochrast.cz